Misjon versus dialoog

Kommentaaridest DELFI artiklile
Toomas Jürgenstein: Misjonärid Maarjamaal


Laur, laur.jarv@mail.ee, 22.04.2001 14:31

Toomas Jürgenstein võrdleb tabavalt suuräri reklaamikampaaniaid misjoniga. Kuid siiski kehtib ka vastupidine - ka misjon on suur, globaalne äri! Miljonid dollarid on käigus selle nimel, et kogu maailm ristiusustada, professionaalsed planeerijad suunavad aktsioone, rääkimata tuhandetest hästikoolitatud 'müügiagentidest' kes tegutsevad kohtadel. Vt näiteks
http://www.cmalliance.org/

Eesti on vahest raskemast usurünnakust kõrvale jäänud, kuid Aasia ja Aafrika arengumaad on raudselt misjonäride sihikul ning palvelejate huulil
http://www.calebproject.org/ptw3/

Võib-olla tõesti "päris paljud kristlased on võtnud omaks põhimõtte, et misjoni eesmärk moslemite hulgas on nende saamine paremateks moslemiteks", ent ei maksa unustada, et misjonäri taktikasse kuulubki mesikeelsus ja oma tegelike eesmärkide varjamine. Moslemid ise näevad misjoni tagamõtet teisiti
http://www.jannah.org/articles/missionari.html

Ei kahtlegi, et enamus misjonäre teeb oma tööd siirast kutsumusest ja heast südamest. Kuid kas isegi usk ja armastus õigustavad seda ettevõtmist? Misjon on ühesuunaline, misjon ei tähenda dialoogi. Kui kasvõi osagi sellest rahast ja vaimsest panusest, mis kulub misjonile, läheks religioonide dialoogi heaks, siis oleks maailmas ehk nii mõnigi konflikt vähem.

Üks hea essee uskupööramise eetikast
http://www.prajna.org/Op0305.html


Laur, 22.04.2001 14:32

Dalai Laama ütlemisi misjonist Indias:

"Whether Hindu or Muslim or Christian, whoever tries to convert, it's wrong, not good," (WTN 26/01/2001)

"The methods adopted by Christian missionaries for religious conversions are wrong and they (the Christian missionaries), instead of indulging in conversions, should make efforts to preserve their own traditions,"

"Conversion is an outdated concept and it is harmful as it results in clashes between different religions," he said adding that during the rule of Ashoka the Great missionaries were sent aborad to spread Buddhism but the practice was stopped later. (WTN 27/01/2001)

ja budismi buumist Euroopas:

"I believe that the French, who are Christian by culture and ancestry, should remain Christian. It is better to stick to your own traditional values.... It is only if, after mature reflection, you believe that Buddhism could offer you more than Christianity that you should become a Buddhist." (WTN 01/01/2001)


Laur, 22.04.2001 14:29

Muide, kel tekib vajadus end Jehoova tunnistajate vastu vaimselt vaktsineerida, see võib leida kasulikku informatsiooni aadressilt
http://www.hot.ee/jehoovatunnistajatest/



Laur, laur.jarv@mail.ee, 24.04.2001 02:04

(Eelkõige anonyym-kirjadest ajendatuna)

Tänane Eesti ei vaja ei misjonit ega misjonäre. Vaja on dialoogi, milles ka kristlus on teretulnud osaline, kui vaid tahab ja suudab kaasa rääkida. (Kui ei taha või ei suuda, siis toimub dialoog lihtsalt ilma temata.)

Dialoogis osalemise eelduseks on arusaam, et ka teistelt on midagi õppida, et ka teistel võivad olla oma kaalukad argumendid, et ka teistel võib mitmes suhtes õigus olla. Seepärast misjonär, kes on tulnud üksnes kuulutama oma tõde, tulnud õpetama ja kasvatama teisi, ei ole dialoogiks kõlvuline.

Kes tuleb rahvast ateistlikust vangipõlvest päästma, kes tuleb 'notsudele' pärleid heitma, see ei heida neid pärleid isegi mitte notsudele, vaid lihtsalt vastu seina.

Postmodernistlik dialoog ei leiab aset erinevatel tasanditel, selles on oma sügavaid kohti ja oma madalaid kohti, kuid protsessi lihtsalt flirdiks nimetada on lühinägelik. Kui mängureegleid vallata, siis saab dialoog väga hästi toimuda ka popkultuuriga, globaliseerumisega, libertaarse maailmavaatega, ...

Vabandamisest - kristluse nimel tehtud halbade tegude eest andestust paluda tuleb mitte ainult 77 x 7 korda, vaid palju rohkemgi veel. Ning seda siiralt ja tõsimeeli, mitte üritades võimalust mööda musta valgeks rääkida või juttu mujale viia. Üksnes nõnda saab varjamatult esile tulla kõik hea, mis kristluses on talletunud.

Lugupidamise vääriline ei ole mitte ainult Euroopa kristlik pärand, vaid ka Euroopa paganlik ja ateistlik pärand, lõpuks kogu inimkonna kultuuripärand, ka nende rahvaste oma, kes kristlust omaks pole võtnud või kes on sellesse vaenulikult suhtunud.

Igal juhul palju jõudu Toomas Jürgensteinile ja kõigile teistele, kes Dialoogis kaasa löövad.


tagasi indeksisse